Vídeň

6. července 2017 v 11:42 | Ennie |  Reporty
Na začátku léta minulého roku jsem se s kamarádkou podívala do Vídně - byla jsem tam už potřetí. Tentokrát jsem ale do Vídně dojela sama a musela jsem se přemístit z jednoho místa do druhého.

Radši bych šla pěšky, ale cesta by trvala hodinu a tak jsem se musela vydat metrem a ještě ke všemu s přestupem. Musím zmínit, že německy neumím a rakušákům tuplem nic nerozumím. Takže jsem se snažila zapadnout a neupozorňovat, že jsem turistka a případně ztracená. Naštěstí mě to mile překvapilo a bylo to bez větších problémů. Podle mapy jsem si myslela, že zastávka městské dopravy je kus od autobusového nádraží, ale naštěstí jsem ji viděla hned, jak jsme přijížděli, takže jsem věděla, že je jen pár kroků. To samé bylo na druhé straně u vlakáče - tam jsem z metra vylezla hned na vlakáči. Jediný menší zádrhel byl, když jsem chtěla přestoupit - nezjistila jsem si jaká je konečná druhého spoje a tak jsem prostě někam šla, naštěstí správně. Myslela jsem, že když budu chtít jet na hlavní nádraží, tak nic jiného nepotřebuji vědět.

Než dojela kamarádka, tak jsem si snědla snídani. A pak jsme vyrazily směr Belvedere - tam nás nejvíce zaujal sněhulák (jak už jsem psala, byla jsem tam potřetí, takže jsem Belvedere už navštívila, ale v zimě a se sněhem). Z druhé strany chystali nějakou slávu - dělali květinovou výzdobu. Po cestě jsme vlastně prošly ještě kolem jednoho kostela, který jsem už obdivovala v roce 2014.

Fotka z roku 2014.

Pak jsme se dostaly k úžasné fontánce, u které stála obří plastová příšera a bylo slyšet, že tam bude také voda, po bližším prozkoumání jsme zjistily, že tam jsou vlny. Bazének, kde můžete dovádět na prknech. Věřím, že to může být fajn, ale prostě mi to k těm historickým budovám nesedělo.

A ve Vídni mají vážně zajímavé (nenudné) semafory.

Po té jsme se ocitly na Karlově náměstí, kde mě překvapila kašna. Jelikož jsem tam dvakrát byla v zimě v období vánočních trhů, tak tam pokaždé stály stánky a po kašně nebyla ani památka. Příště si jí možná všimnu, ale jak jsem nevěděla, že tam něco takového má být, tak byla nepostřehnutelná.

Některá místa mohou trochu připomínat svět Harryho Pottera :).

Další zastávkou byl kostel/katedrála z Komisaře Rexe, kterou moc musela vidět kamarádka. Také jsme ve Vídni potkaly dva obrovské zajíce. Nevíte náhodou někdo, co představují? :) Ještě jsem byla líná si to vygooglit!

Co jsme viděly ještě si můžete prohlédnout zde. Bylo toho vážně hodně a jak koukám, tak už i ten článek je tak dost dlouhý. Viděly jsme spoustu zajímavých památek, oddechly jsme si v parku a později jsme relaxovaly i u řeky. Nakoupily jsme si úžasné dobré čokoládky. Ale nejzajímavější památku jsme shlédly skoro nakonec a to právě u zmiňované řeky. A málem bych zapomněla, že jsme byly také na obědě - na výborné italské pizze (ano, ve Vídni!).

Vážně jsem netušila, co uvidím. Tohle jsem nečekela, je to nepopsatelné a krásu této památky nezachytil ani můj fotoaparát. Vážně jsem po shlédnutí fotek na internetu takovou stavbu nečekala. Je to něco neskutečného. Úžasná architektura. Nechápu, jak někdo něco takového vymyslel. A určitě doporučuji tuhle stavbu shlédnout na Vaší cestě Vídní.

Zbytek dne jsme strávily v zábavném parku Prátru, odkud jsem se vydala pěšky na autobusovou zastávku a hurá zpátky do Brna.

FOTOGALERIE

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.